maandag 16 juni 2014



Ware Liefde!

lezen het Johannes evangelie.


God is Liefde,
daarom gaf Hij de wereld
niet aan de satan af,
maar ging Hij
in Jezus Zijn Zoon,
voor hen die daar wonen
en in Hem geloven,
naar het kruis, hel en graf.


Omdat God mij liefheeft,
ben ik schuldig
Hem en mijn naaste
ook lief te hebben.
Omdat daar in mij
geen reden toe is,
is dat enkel Gods liefde
die ik anders mis.


Gods liefde is in Zijn Naam
onweerstaanbaar te verstaan,
omdat Hij enkel Liefde is,
heb ik mij in mijn God vergist.


Gods liefde is mij wel bekend,
doordat Zijn Geest
die in Christus is
Zijn Liefde in mij brengt,
Zijn Liefde ontmantelt
bij mij de haat,
waardoor Gods liefde in mij
de satan verslaat.


Gods liefde laat in mij geen reden
om met excuus naar God toe te treden,
Zijn wet die rechtvaardige liefde is,
verwacht van mij dat ik mij
in Gods liefde voor mij niet vergis.


Gods liefde die in Christus
 in mij woont,
is mijn Koning die de satan
in mij heeft onttroond,
Gods Zoon stierf door Gods liefde
voor mij aan het kruis.
Regeert met Zijn Vader
op Zijn troon over mij
in het Vaderhuis.


Gods liefde laat in mij
geen weerstand meer over
om in mijn God van enkel liefde
 te kunnen geloven.
Wordt mijn wederliefde in God
bij Hem of bij mijn naaste niet verstaan,
dan is er in Gods liefde
voor mij alle reden
om voor mij en mijn naaste 
tot mijn God van Liefde
om vergeving te gaan.


God heeft buiten Zijn Liefde om
nooit iets gedaan,
in Zijn toorn en gramschap
over mijn zonden,
heeft Hij mij Zijn Liefde
in Christus doen verstaan!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten