vrijdag 13 juni 2014



Een zeker weten!

Ik ga naar Gods recht verloren,
als ik niet zeker wist,
dat Hij mij in Christus heeft uitverkoren.
Ik geloof in Jezus de Zoon van mijn God,
dat Hij zich niet vergist.


Ik ga naar Gods recht verloren,
omdat ik overtreder ben van Zijn wet.
Maar God, die mij heeft uitverkoren,
heeft al mijn overtredingen,
door Jezus kruisverdiensten op Hem gelegd.


Ik ga naar Gods recht verloren,
dat liet Hij in mijn doop reeds zien
aan anderen die Hij met mij heeft uitverkoren,
dat wij de dood hebben verdiend,
maar met Jezus ook zijn opgestaan.


Ik ga naar Gods recht verloren,
daarvoor bad Christus aan het kruis 
met deze Waarheids woorden,
Vader vergeef het hen,
want zij weten niet wat ze doen.


Ik ga naar Gods recht verloren
en stem daar ook mee in,
omdat Hij door Zijn Geest en Woorden,
mij toen en nu nog heeft doen horen,
God is het die mij in Zoon bemint.


Ik ga naar Gods recht verloren,
dat kun je aan mijn lichaam zien,
hoe het nu is en jaren van te voren,
dat het de zonden heeft gediend.
Maar mijn ziel schonk God het eeuwig leven
en zal mij een onsterfelijk lichaam geven.


Ik word naar Gods recht behouden,
dat weet ik zeker door een wonder van Hem,
die mij in Zijn genade heeft uitverkoren,
Hij is mijn God en Vader die ik in Christus herken,
dit mag ik door Zijn Liefde een ieder laten horen!


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten