vrijdag 24 april 2015



Er wordt zoveel gezegd.



Al heeft men van ons gezegd,
wij willen jullie nooit meer zien
en hoeven niets meer van jullie te weten,
weet dan, dat wat ik van ons weet
heb ik aan mijn God voorgelegd,
want ik geloof van Hem, dat Hij
in Jezus, Christus Zijn Zoon,
alles kan vergeven en vergeten.


Al heeft men van ons gezegd,
blijf uit zijn buurt, vertrouw hen niet,
hun redenen aan anderen uitgelegd.
Dan weet ik dat mijn God alleen
tussen ons in Waarheid ziet
en alleen over ons het recht heeft,
om onze reden in blijdschap of verdriet,
Zijn oordeel te geven, wij en zij niet.


Al heeft men van mij gezegd,
het is een hypocriet,
pas op vertrouw hem daarom niet,
Weet dat God in Zijn Zoon dat beter ziet,
en hun Zijn recht op mij niet af zal geven,
Hij is mijn Heere en mijn God 
die mijn zonden heeft vergeven
en wie aan de zijnen komt, 
zegt Hij, verdraagt Hij niet.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten