zaterdag 4 april 2015

Met Christus...


Gal. 2: 15-21

Met Christus gekruisigd zijn,
onder de eis van Gods wet,
geheel gewassen en rein,
door Hem, in een nieuw leven gezet,
wat de strijd met mijn lichaam aangaat,
tot mijn ziel op Gods tijd dat verlaat.


Met Christus gekruisigd zijn,
met Hem gestorven en begraven,
met Hem opgewekt zijn,
zo zal Hij mij door het geloof
van Hem, als een nieuw schepsel
voor Gods rechterstoel dragen.


Met Christus gekruisigd zijn,
kan geen wet mij meer dwingen,
om eerst door mijzelf gewassen te zijn,
wil ik Gode een danklied kunnen zingen.
Naast mijn Heiland is er geen alternatief,
die mij voor God zo rein maakt,
daarom heb ik Hem zo lief.


Met Christus gekruisigd zijn,
met Hem zijn begraven,
kan niet zonder met Hem
te zijn opgewekt die mijn schuld
aan Zijn kruis heeft weggedragen.
geen wet kan mij nu nog door het 
geloof van Hem, nog schuldig verklaren.


Met Christus gekruisigd zijn,
begraven en weer opgestaan,
doet ook mij het nieuwe leven aan,
Een leven door Gods Zoon bereidt
zal tot Gods eer en heerlijkheid,
leven in eeuwigheid.


Soli Deo Gloria! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten