zondag 19 april 2015


Twijfel niet!

Joh. 20: 24-29

Enerzijds en anderzijds,
enerzijds wil ik geloven,
anderzijds geloof ik niet,
steeds weer komt die twijfel boven,
omdat ik niet geloven kan
dat wat mijn oog niet ziet
en mijn hand niet kan voelen
zonder dat, geloof ik niet.


Enerzijds en anderzijds,
blijven mijn vragen open,
anderzijds weet ik het wel
doordat ik met Hem heb gelopen,
maar door Zijn dood,
zit mijn geloof nu in de knel.
waar is nu mijn geloof en hoop,
wordt het een hemel of een hel.


Enerzijds en anderzijds,
spreken velen mij nu tegen
en anderzijds bestrijden zij mij niet.
Aan hen heeft Hij zich bewezen,
maar ik geloof niet wat ik niet zie.
Maar nu Jezus mij laat zien,
de vreselijke tekenen,
verdwijnt in mij het misschien.


Geloven is een zeker weten,
ook wanneer mijn oog niet ziet
en mijn handen Hem niet voelen,
weet ik door mijn doopteken,
wat Gods Woord en Geest bedoelen,
waardoor ik Hem nu gelovig dien.
Zou ik in twijfel zijn bezweken,
dan zou ik mijn Heere nooit meer zien.


Kom twijfelende God gezinden,
kom ga met ons en doe als wij,
laat uw ongeloof u niet ontbinden,
ja kom want ook jij hoort er bij.
Zing bid en wacht op Zijn komen
laat niets jou nog weerhouden,
Hij wil in zondaars komen wonen,
die op Hem leerde vertrouwen.


Soli Deo Gloria! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten