vrijdag 17 april 2015

Morgengebed.


Heer', ik bid U nu,
is de wereld waarin ik leef
nog wel het eigendom van U?
Waaraan U Uw belofte geeft
en voor Uw heilig recht op ons,
met eerbied Uw wet wordt gevreesd?


Heer', ik bid U nu
of U mij antwoord geeft,
zoals U dat aan Jacob deed,
toen hij door eigen schuld
van Abrahams land moest vluchten,
toch Uw belofte aan hem heeft vervuld?


Heer', ik bid U nu,
is de wereld waarin ik leef,
die mij nu het zelfde beeld aangeeft,
waarin heel duidelijk zichtbaar wordt,
zoals Israël dat ook eens deed,
geen rekening meer houdt met Uw gebod?


Heer', ik bid U nu,
ben ik het Heer' die U verlaat,
mijn eigen wil en zinnen doet,
Uw liefde nu niet meer versta?
Terwijl ik door U weet hoe het moet,
waardoor ik naar Uw recht verloren ga?


Heer', ik dank en bid U nu,
omdat ik het eigendom ben van U,
dat U mij de tijd nog geeft
om door Uw liefde tot U terug te kunnen keren,
naar waar Uw Geest Uw Woord mij leerde,
dat U mij vasthoudt en mijn schuld vergeeft.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten