vrijdag 3 april 2015




Onderschatte krachten.


1 Kor. 15:56b
2 Kor. 12:9a

De kracht van de zonde is de wet.
Hoe meer ik de wet leer te verstaan,
des te krachtiger komen de zonden in mij aan
en word ik in alles daardoor schuldig gezet.


De kracht van de zonde is de wet.
Hoe minder ik daar op let,
zie ik de schuld niet op mij gezet,
dat wordt snel als onschuldig door mij af gedaan.


De kracht van de zonde is de wet.
Zie maar eens onder welke krachten
Jezus aan het kruis wordt schuldig gezet,
waardoor ik vergeving van kan verwachten.


De kracht van de zonde is de wet,
dat laat Gods Geest mij nu weten,
dat er geen weerstand in mij de zonde belet,
mijn zwakte laat deze mij snel vergeten.


De zwakheid van Jezus overwon de wet,
terwijl de schuld van de wereld op Hem werd gezet,
begaf Hij zich gewillig onder die zware lasten
die door Zijn bloed van mij zijn afgewassen.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten