dinsdag 21 april 2015

Het belangrijkste!


Wat is het belangrijkste in mijn leven?

Dat God mij ouders heeft gegeven,
die het niet hebben tegengehouden,
dat ik het doopteken in Gods Naam heb verkregen,
waardoor ik Zijn eigendom ben.


Ook dat zij mij geleerd hebben
niet in mijzelf te geloven,
maar Gods doel met mij alleen van Hem 
te verwachten, dat komt van boven.
Daarvoor de middelen te gebruiken,
die wij van God hebben gekregen,
spreek Zijn Woord en Geest niet tegen.

Wat bleef daarvan over?

Dat God mij de tijd heeft gegeven
om niets meer over te houden,
dan alleen tot Zijn dank, lof en eer te leven.
Dat doet mij voor God beschamen, 
al zoveel tijd daarvoor te hebben gekregen,
maar bovenal moet ik Hem beamen,
Zijn onmetelijk geduld, voor zoveel schuld,
die Hij in Jezus van mij heeft weggenomen
om op Zijn tijd voor eeuwig tot Hem te komen.


Hoe weet jij dat je je daarin niet vergist?

Door de twee tekenen die Hij mij gaf,
1e mijn doop in Zijn Naam.
2e het ontvangen van Zijn brood en wijn.

Deze tekenen neemt de
satan en de wereld mij niet meer af,
waarvoor Hij mij het geloof in Jezus Christus gaf.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten