vrijdag 10 april 2015



Onderscheidend vermogen?

Hebr. 1.

Heer´, ik vraag het U,
de Levende uit de doden,
wat onderscheid een mensen-
leven zonder God,
uitgenomen ons verstand,
met dat van de dieren?


Heer', ik vraag dit U,
de Levende uit de doden,
want wie kan buiten U,
dat antwoord in Waarheid
mij hebben aangeboden,
ik geloof niemand, dan alleen U.


Heer', ik vraag dit om U,
daar U mij heeft uitgenodigd
om met al mijn vragen,
alleen tot U te komen,
omdat U de dood heeft verslagen,
mijn ongeloof heeft weggedragen.


Heer', ik vraag dit om U,
alleen de lof te kunnen geven,
want ik weet en geloof
in het Goddelijk eeuwige leven,
waarvoor Uw Vader U ook
aan mij hebt gegeven.


Heer, U bent de vraag en het antwoord,
dat Gods liefde mij heeft gegeven.
Geen onderscheidsvraag is er bij mij meer,
tussen de mensen en het dierenleven,
Ik zie, hoor en geloof alleen in U,
want Gods wetten, heb ik van U verkregen.

Die heeft U voor God en mij volbracht,
ik ben het, die op Uw wederkomst wacht.


Soli Deo Gloria!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten