woensdag 29 april 2015


Geoorloofd smeken!

Gen. 32: 26b

melodie: psalm 66

U Heer', heeft mij weer doen ontwaken,
waardoor ik U verheugt vereer,
Uw Woord mocht mij opnieuw aanraken,
ja zonder U kan ik niet meer.
Laat Heer Uw Geest niet van mij wijken,
verklaar mij daaruit daag'lijks weer.
Laat Heer' Uw wil nu aan mij blijken,
zodat ik mij daarnaar bekeer.



Ach geef aan mij Uw rijke zegen,
laat mij hier dan niet zonder gaan.
Waardoor ik U de dank mag geven,
als blijk dat ik U mag verstaan.
Leer mij toch naar Uw wet te leven,
waardoor mijn naaste U herkent,
verwonderd wordt wat U kan geven,
laat aan ons zien hoe goed U bent.



Bind tegenstanders met Uw koorden
waardoor Uw liefde wordt gevoeld,
Dan blijft het niet alleen bij woorden,
maar blijkt het Heer' wat U bedoelt.
Eendracht'lijk zullen wij U dienen,
U volgen op de weg ja Heer',
die zonder U niet is te lopen,
wij willen dan niets anders meer.



Laat Heer', Uw schepping zo niet blijven,
waar chaos en ellende heerst.
Wil satans macht daaruit verdrijven,
alleen door U hier wordt beheerd.
Men zal zich aan Uw wil gaan houden,
niets zonder U meer wordt verstaan.
Ja alles aan U toevertrouwen,
zo heeft U ook Gods wil gedaan.



Leer ons op U te blijven pleiten,
geloven zullen wat U kan.
 Geen schuld meer aan elkaar verwijten,
neem weg die zonden van ons dan,
Bevrijdt ons van´t ijdele denken,
waar U Heer', niet mee wordt gediend,
laat al Uw werken aan ons merken,
U  heeft die dank van ons verdiend.


Soli Deo Gloria!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten