donderdag 2 april 2015

n.a.v. het passiespel in Enschede.
Geen toneel!

Heer' Uw lijden en sterven is geen toneel,
maar was een éénmalig waarachtig gebeuren,
daarin o lieve Heiland leed U heel, heel veel,
daarmede opende U voor zondaren gesloten deuren.


Heer' laat Uw lijden en sterven niet door toneel,
maar alleen door Uw Woord en Geest,
zo voor mij zijn een waarachtig werkelijk gebeuren,
dat ik zolang ik hier leef, dat wonder beleef.


Heer' Uw lijden en sterven is geen toneel,
waarop men geen pijn voelt en er geen bloed vloeit
van spelende en toekijkende onschuldige mensen,
maar laat het voor mij zijn Gods wil naar Zijn wensen.


Heer' Uw lijden en sterven is geen toneel,
waarbij gevoel en emoties de menigte benauwen,
maar laat het mijn schuld zijn, die ik heel veel
aan U mijn Verlosser in geloof mag toevertrouwen.


Heer' Uw lijden en sterven is geen vermakelijk spel,
maar een éénmalig noodzakelijk Goddelijk gebeuren,
laat allen die in Uw liefde geloven met geheel Israël
in lofprijzing eenvoudig zeggen; Heer' dank-U-wel.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten