vrijdag 17 april 2015


Gelezen worden,
door het levende Woord!


Word ik door Gods Woord gelezen,
dan werkt in mij Gods medicijn,
waardoor ik kan worden genezen,
mits Gods Geest daarbij zal zijn.


Word ik door Gods Woord gelezen,
dan worden mijn zonden ontdekt,
dat zal eerst hoognodig wezen,
wil mijn nood in mij worden gewekt.


Word ik door Gods Woord gelezen,
dan kom ik daar nooit meer van af,
Gods wet zal dan mijn rechter wezen,
zonder geloof zijn, mijn grootste straf.


Word ik door Gods Woord gelezen,
dan biedt God mij Zijn liefde aan,
wil ik daar dan niets van weten,
dan heb ik Zijn liefde niet verstaan.


Word ik door Gods Woord gelezen,
dan spreekt Jezus Christus tegen mij,
die mij mijn zonden wil vergeven,
door het geloof in Hem schulden vrij.


Word ik door Gods  Woord gelezen,
dan hang ik naast Hem aan het kruis,
daar zal Hij ook mij antwoord geven
op mijn vraag, Heere denk aan mij in Uw huis.


Word ik door Gods Woord gelezen,
dan ben ik door Gods Geest onderwezen
in de wonderen door God gedaan,
waarvoor ik, Hem eeuwig  dankende,
eenmaal voor Hem zal staan.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten