zaterdag 4 april 2015



Oorzaak en gevolg.


Als ik de oorzaak van Jezus dood zal zijn,
moet mij dat tot boete en berouw doen raken,
dan moeten mijn overtredingen vreselijk zijn,
die door mij niet goed meer zijn te maken.


Als ik de oorzaak van Jezus dood zal zijn,
moet mij dat gehoorzaam aan Zijn wetten maken,
dan moet dat mijn dankoffers aan Hem zijn,
mij tot geduld en ootmoedigheid doen geraken.


Als ik de oorzaak van Jezus dood zal zijn,
moet mij dat op zondaren doen gelijken,
vol van overtredingen maken mij onrein,
wanneer ik naar Hem aan het kruis zal kijken.


Als ik de oorzaak van Jezus dood zal zijn,
moet dat zichtbaar mijn leven verrijken,
daar ik anders Zijn vrijspraak niet verdien,
geen vruchten van Hem aan mij zullen blijken.


Als Hij de oorzaak van Zijn dood voor mij op Zich nam,
zal dat een nieuw leven aan mij geven,
waarin Hij altijd in alles zichtbaar zal zijn,
een leven wat Hem dank en eer zal geven.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten