zaterdag 25 april 2015


Het Goddelijk vuur!


Lev. 10 : 1-13
Tess. 1 : 1-25


Het vuur van Gods liefde
is onmisbaar voor
de warmte van mijn ziel,
waardoor ik Hem zal aanbidden,
wat blijft branden van binnen
en ik gewillig voor Hem kniel.


Het vuur van Gods liefde
brandt alle tegenstand weg,
die in mij werd gevonden
naar Gods heilig recht.
Het wekt de begeerte in mij op
om naar Zijn wil mijn weg te gaan.


Het vuur van Gods liefde
is niet te evenaren 
met enig ander vuur op aarde.
Het vuur dat God geeft,
heeft Hij zelf ontstoken,
dat is waar mijn ziel door leeft.


Het vuur van Gods liefde
wordt nooit meer geblust,
dat door Zijn recht wordt gevoed,
waarom Zijn Zoon wordt gekust,
door Zijn vergoten bloed 
maakte Gods liefde goed.


Het vuur van Gods Geest
mag niet worden uitgeblust,
dat leert Hij mij uit Gods Woord,
waarmede Judas Jezus heeft gekust,
want dat geeft geen eeuwige rust
dat heb ik door Gods Geest gehoord.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten