vrijdag 3 april 2015

goede vrijdag 2015

Golgotha!


Mijn verstand Heer´Jesu
schiet niet alleen te kort,
maar verzet zich hevig tegen U
om de toelating van dit vreselijk gebeuren.
Het is alsof ik nu achteruitlopend van U, 
onopgemerkt mijn rug zich tegen een hoogspanning aanzet,
waardoor ik ter plekke smeltende zou moeten sterven.
Uw genadewerk voor mij is het die mij dit belet,
omdat ik alleen zo het eeuwige leven, 
in Gods liefde, door Uw verzoenend bloed kan erven.

Maar welk een wonder laat U in mij geschieden,
door mijn verzet en tegenstand te verbieden,
liet Uw Geest mij nu naast de hoofdman staan,
waardoor ook ik met hem mocht zeggen,
waarlijk dit was Gods Zoon.
Ja die heb ook ik aan het kruis doen slaan.
Hoe onverstandig weerbarstig Heer´
is mijn verstand, wil en werken,
dat laat Uw genade mij hier 
door Uw Geest ook merken.



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten