maandag 13 april 2015

Ongestoord zijn!

Psalm 73

Heer', laat geen ruimte bij ons toe,
tussen U en mijn bestaan.
Heer', U weet alleen maar hoe
dat moet en dat dan alles goed kan gaan.


Heer', maar ik zie bij anderen om mij heen,
hun geluk en welvaart dan alleen,
maar als ik op hun einde let,
dan vlucht ik tot U die mij red.


Heer', U weet hoe gauw dat ontstaat,
dat ik onopgemerkt Uw nabijheid verlaat.
Dit leven trekt mijn wil en aandacht weg,
dan luister ik niet meer naar wat U zegt.


Heer', de dingen die ik zie en hoor,
zijn het die de ruimte tussen ons verstoort.
Het zichtbare en tasbare in dit leven,
willen de ruimte tussen ons verbreden.


Heer', U bent het dichtse in mij,
wanneer ik Uw Woorden kan verstaan,
wat door Uw Geest in mij wordt gedaan,
dan kan er niemand tussen ons er bij.


Heer', het is mij goed mijn zaligst lot,
nabij te wezen bij U, mijn God,
'k vertrouw op U dan heel alleen,
dan stoort er niemand om ons heen.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten