maandag 20 april 2015


God is wel die Hij is!



Het kan voor mij wel zijn zoals het voor mij is,
maar daardoor hoeft het nog niet waar te wezen.
Hoe velen malen heb ik mij niet vergist,
wat God mij nog dagelijks heb willen vergeven.


Het kan voor mij wel zijn zoals het voor mij is,
maar wat bleek ik mij daarin te vergissen,
omdat ik het van God nog niet wis,
heb ik Zijn uitleg daarover eerst moeten missen.


Het kan voor mij wel zijn zoals het voor mij is,
maar God zegt in Zijn Woord mij door Zijn Geest
dat wat ik begrijpen kan, ik mij toch vergis
omdat mijn verstand Gods kennis mist.


Het kan voor mij niet meer zijn zoals ik dacht,
wanneer ik het antwoord van God verwacht,
op die dingen die ik zonder Hem niet kan weten
en die ik door Hem niet meer kan vergeten.


Het is voor God duidelijk hoe het met mij is,
daarom heeft Hij zich in Jezus, Zijn Zoon niet vergist,
Zijn mens zijn wordt door geloof aan mij verklaart,
nu weet ik dat God, zonder dat ik het wis
mij altijd al tot Zijn lof en eer heeft bewaard.


Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten