woensdag 8 april 2015


Verstaan door niet kunnen verstaan.

Job

Wanneer ik het versta,
ja dan heb ik het niet begrepen,
hoe God Zijn weg met mij gaat,
dat laat mijn verstand mij niet weten,.
Zou ik dat wonder kunnen door gronden,
dat had ik Hem uit mij zelf wel gevonden.
Maar wonder boven wonder,
ik ben gevonden door Hem,
die ik niet zocht en naar Zijn Naam niet vroeg,
terwijl Hij wel de zonden van mij wegdroeg.


Wanneer ik het versta,
ja dan heb ik het niet begrepen,
waarom ik Zijn uit gestoken hand afsla,
waaruit nu Gods liefde voor mij is gebleken.
Nu ziet mijn oog en doorgrond mijn hart,
Zijn Woord en Geest, hoe ik ben verward
in zovelen duivelse arglistigheden,
waardoor ik mij wel heb moeten vergissen.
Mijn verstand onderkent zijn vermogen,
waarmee ik God heb voorgelogen.


Wanneer ik het niet versta,
dan wil God mij in Hem doen geloven.
Doordat Zijn Zoon de aller minste wilde zijn,
om mij, de minste, Zijn Naam te kunnen verhogen.
Nu versta ik wat ik niet kon verstaan,
door wat ik in ongeloof Hem heb aan gedaan,
moet Hij mij wel onverstandig verklaren,
om de prijs van Zijn liefde te kunnen aanvaarden,
Zondaar worden kan ik, God dank alleen,
door Zijn Zoons lijden, dood en opstanding heen.


Soli Deo Gloria! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten