dinsdag 7 april 2015


Zien en geloven wat je ziet!

Opstandings Evangeliën.

Je ziet het alleen als je het door hebt (JC)
Maar dat hij doorheeft van wat hij ziet,
dat weet ik van hem niet,
wat ziet hij dan wel, dat ik niet zie?


Kinderen spelen het spel,
ik zie, ik zie wat jij niet ziet.
raad je dat niet of wel,
dat bepaal jij dan even niet.


De wachters zagen Jezus als de bliksem,
maar zij werden gelijk als doden,
doch nadat hun geld was geboden,
hadden zij het 'echt' anders gezien.


Jezus ziet mensen,
mensen zien soorten mensen,
wanneer mensen als Jezus hen ziet,
dan zien zij met Hem de verschillen niet.


Maria zag Jezus niet,
dacht dat het de tuinman was,
toen Hij haar naam noemde,
zag zij dat het haar Meester was.


Jezus heeft gezegd,
wie Mij gezien heeft,
die heeft Mijn Vader gezien.
Nu geloof ik dat Hij mij ziet,
want Hij is opgestaan, Hij leeft.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten