donderdag 9 april 2015



Wat onderscheidt mij van...?

Kajafas werd een moordenaar,
omdat hij niet geloofde
dat Jezus de Zoon van God was.
Pilatus werd een onrechtvaardige rechter
omdat hij een onschuldige
liet kruisigen,
tegenover een moordenaar
die hij losliet.
De moordenaar naast Jezus 
werd een zondaar,
waardoor hij met Hem
in het Paradijs kwam.
Paulus was onderwezen
aan de voeten van Gamaliel,
waarna hij de gemeente
van Christus vervolgde,
totdat hij door God
werd uitverkoren om
het evangelie van Christus
aan de heidenen te verkondigen
en is hij onder de joden
een jood geworden
en onder de heidenen een heiden,
om Christus bekend te maken
en ik ben volgens velen 
een afvallige geworden,
omdat ik onder de waarheid
ben grootgebracht.
waarbij ik in Zijn doop aan mij,
door Zijn kruis en opstanding alleen,
Zijn Naam niet ben kwijtgeraakt.

Joh.1:12
Maar zovelen Hem aangenomen hebben,
die heeft Hij macht gegeven
om kinderen van God te worden,
namelijk die in Zijn Naam geloven.

1Kor. 9: 20-22
want God is in Christus
de wereld met Zichzelf verzoenende,
hunne zonden niet toerekende,
maar heeft het Woord der verzoening
in ons gelegd.

Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten