donderdag 20 juni 2013


Als een blinde...


Als een blinde zal ik dwalen
onzeker en onvast,
in het schrijven van verhalen
als God Geest niet op mijn woorden past.


Als een blinde zal ik dwalen,
de weg van God niet zien.
Gods Geest zal mij vertalen,
hoe ik Zijn Recht en Waarheid dien.


Als een blinde zal ik dwalen,
op een weg die naar de afgrond leidt.
O Heer', komt U mij halen,
op de weg door U bereid.


Als een blinde zal ik dwalen,
als een blinde mij dan leidt.
dan zal mij alles schaden,
als U Heer' mij niet van hem bevrijdt.


Als een blinde zal ik dwalen,
als U Heer', niet bent mijn oog,
dan zal U mij op Uw kruisweg halen,
waar ik aan het eind daarvan voor U boog.


Als een blinde zal ik smeken;
ach Heer', leid mij op weg,
door onderzoek en luisteren naar preken,
alleen dan gaan doen wat U zegt.


Als blind zijnde genezen,
van het duister om mij heen.
dan zal U mijn Heer', en Heiland wezen,
dan zie ik alles door U alleen.


Soli Deo Gloria! 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten