zaterdag 15 juni 2013



Omgekeerd 


Heer', maakt mijn gedachten ongeschikt
zodat het niet Uw wil kan weten,
zonder Uw kennis, alles is vergeten.
Laat mij van U geen gedachten maken,
die zonder Uw Geest nooit tot de kennis
van Uw Waarheid zal ontwaken.


Heer', maak door Uw Geest mij bekent
hoe groot God U voor mij bent,
Dan zal ik geen vorm of inhoud geven
aan hoe ik denk te moeten leven.
Leer mij bij alles U te vragen
of Uw Geest Zijn kennis in mij wil dragen.


Heer', hoe dwaas mijn verstand ook is,
U weet alleen wat ik daar in mis.
Laat door Uw Geest en Woord mij zien,
of ik U, of dat U mij daarin bedient.
Laat van U geen beschouwelijk onderwerp maken,
maar wilt U mijn dwaas verstand weg doen raken.


Heer', maak het mij onmogelijk
om een mening over U te geven,
zonder dat Jezus Christus in mij zal leven.
Open in mij in alles het ongelijk
bij wat ik van U denk te kunnen wezen,
zonder dat U mijn dwaasheid heeft vergeven. 


Heer', neem bij mij weg die ijdelheid,
waardoor ik denk op U te kunnen vertrouwen,
maak mij aan Uw wil en doen gelijk,
zodat ik niet meer zelf zal bouwen,
dat knutselwerk wat Satan leert,
maak mijn geloofsvertrouwen door U zijn bekeerd.


Heer', laat mij geen beelden maken,
waardoor ik U grote Naam aanbid.
Wil mij door Uw Geest aanraken,
waarvoor Christus nu naast U zit,
wil Zijn gebed voor mij dan verhoren,
zonder Zijn Liefde voor mij ga ik verloren.


Heer', het is een wonder van genade,
dat U voor mij kwam op deze aarde,
waar niemand zonder Uw Geest zo had verwacht,
hoe U hier kwam in een onze duistere nacht.
Laat mij met hen die voor Uw kruishout knielen,
om het Recht en Waarheid van Uw Vader vielen.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten