zaterdag 22 juni 2013

 
 
Op hét doel gericht!
 
 
Als ik mijn oog niet richt
op het doel dat voor mij is opgelicht,
toch steeds achterom blijft kijken
dan zal ik mijn doel niet bereiken.
 
 
Als ik mijn oog dan richt,
op het doel dat al knipperende oplicht,
dan zal God mij onderweg daarheen bewaren,
mijn schip zal veilig naar huis toe varen.
 
 
Als Gods Geest mijn hart verlicht,
het duister daaruit zal wijken,
dan wijst Hij mijn doel waar Hij mijn oog op richt,
Hij zorgt voor mij dat ik daarnaar blijft kijken.
 
 
Als de storm opsteekt,
waardoor ik van dat licht afweek,
door angsten en onzekerheden,
dan komt dat door mijn duistere verleden.
 
 
Als Jezus in mijn scheepje is,
dan wordt met Hem mijn doel niet gemist.
Ook al ligt Hij in de storm te slapen
blijft Zijn Geest over mij waken.
 
 
Als God heel dicht bij mij is
in het suizen van een zachte stilte,
dan weet ik dat ik Hem niet mis,
Zijn doel met mij wordt niet gemist.
 
 
Waar God Drieënig rondom mij is,
daar ik Hen door stormen leerden vrezen,
dan heb ik door Hen, mij in mijzelf vergist,
Zij zullen eeuwig het doel van mijn dankoffer wezen!
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten