vrijdag 21 juni 2013

Mijn verkiezing...

lees Romeinen 10: 4-21

 
Mijn verkiezing ligt vast in God!
Daar kan het alleen veilig wezen.
Immers Hij bepaalt mijn eeuwig lot,
daar ligt het in Jezus Christus bloed vast,
wat Zijn Geest door het geloof in Hem
ook aan mij hebt gegeven.


Mijn verkiezing ligt vast in God!
Daar kan geen Satan aan komen,
die Gods liefde voor mij bespot,
zal in eeuwig verderf komen wonen.
Mijn God die in Jezus aan mij verscheen,
trok mij door Zijn Recht en Waarheid heen.


Mijn verkiezing ligt vast in God!
Geen twijfel kan daar meer over bestaan.
Daarin leef ik met vrede tot,
ik in Christus voor Hem zal staan.
Het oordeel wat mij reeds hier overkwam,
verbond mij in Christus aan Zijn Vaders stam.


Mijn verkiezing ligt vast in God!
Kom laat ons samen optrekken tot
Hem die u en mij niet verliest,
maar tot het geloven in Hem verkiest.
Gods Geest laat onze oren horen,
dat door het geloof in Hem, niets gaat verloren.


Mijn verkiezing ligt vast in God!
Hij laat mij daarom geen oordeel geven,
over wie er hier niet of gelovend in Hem leven.
Als dat kon in ons ongelovig zondaren lot,
dan zouden u en ik over elkaar altijd
het onjuiste oordeel geven.


Mijn verkiezing ligt vast in God!
De uitkomst daarvan zal Hij niet verlaten.
God is geen mens die veranderen kan,
als mensen liefhebben en elkaar weer haten.
God laat Zijn verkiezing door Jezus werk,
vast en zeker zijn voor heel Zijn Kerk.


Gods verkiezing is als een sierlijk kleed!
van boven gezien smetteloos geweven.
Wat Hij Zelf in Christus 'kruissteek' voor ons deed,
daarvan zien wij van on'dren de rafels nog even.
Eenmaal zullen de door God nu uitverkorenen,
met Christus bij de zieners van de bovenkant behoren!

Soli Deo Gloria!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten