zaterdag 22 juni 2013

 
In mensen welbehagen
 
 
 
In Uw eeuwig welbehagen,
toont U Heer' Gods Vaderhart,
hoe ik daardoor wordt gedragen,
waarvoor U leed in zoveel smart.
 
 
In Uw eeuwig welbehagen
bewijst U wie U voor mij bent.
Door mijn schulden weg te dragen,
zodat God die niet meer kent.
 
 
In Uw eeuwig welbehagen
weet U hoe ellendig ik hier ben.
U zond Uw Geest die mij liet vragen,
of ik mijn schuld aan U bekent.
 
 
In Uw eeuwig welbehagen
wordt U Naam hier nog verhoogd,
Ondanks veel mensen U niet vragen,
hoelang U hen hier nog gedoogd.
 
 
In Uw eeuwig welbehagen
laat U Uw Geest hier nog aan 't werk.
Laat door Hem nog mensen vragen,
behoed o Heer' toch heel Uw Kerk.
 
 
In Uw eeuwig welbehagen,
toont U ons Uw geduld.
Leert U ons Uw kruis na te dragen,
todat de tijd hier is vervuld.
 
 
In mensen een welbehagen,
zo gaf  U ons Uw Zoon,
Hij aan het kruis voor ons geslagen,
ontsloot voor ons de weg naar Uw genadetroon!
 
 
Soli Deo Gloria!  
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten