zaterdag 8 juni 2013

Wij menen te kunnen...

analyseren,
interpreteren, irriteren,
schuld vermeerderen,
intrigeren, inspireren,
agenderen, kwalificeren,
organiseren, adviseren,
creëren, thematiseren,
oreren, theologiseren,
incalculeren, de boel omkeren,
wetten leren,
mensen beleren, musiceren,
improviseren,
water keren, talen leren,
de dingen forceren,
opereren, geld vermeerderen,
adverteren, reclameren,
potverteren, inschenken leren,
bagatelliseren, kiezen in kleren,
digitaliseren, imiteren,
intimideren, egaliseren,
en een heel boek van
moeilijke woorden leren,
ja wij menen nog veel meer te kunnen
maar,
Wij kunnen en willen ons niet
bekeren, zonder de
Heilige Geest van God,
kan geen mens dat leren om zich
tot Gods Recht en Waarheid te begeven,
om te kunnen komen in een eeuwig leven.
Zonder zonden is dat in Christus gegeven,
aan hen die zonder God niets kunnen.
Alleen dat wil God door Zijn liefde
aan zondaren in Zijn Genade gunnen!

Soli Deo Gloria!


 Johannes 15: 5-7

(5)Ik ben de wijnstok en u bent de ranken. Als u dicht bij Mij blijft en Ik blijf in u, brengt u veel vrucht voort. Want zonder Mij kunt u niets doen.
[6] Wie niet in Mij blijft, wordt weggegooid als een waardeloze rank en zal verdorren. Samen met andere dorre ranken wordt hij in het vuur gegooid en verbrand.
[7] Maar als u één met Mij blijft en mijn woorden niet vergeet, kunt u vragen wat u wilt en het zal gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten