zondag 16 juni 2013


 Het Vuur van Gods Geest.

melodie: Psalm 66


1. Gods Geest deed mij eens U beloven,
gehoorzaam zijn volgens Uw wet.
Door U gestuurd Heer' ver van boven,
is Hij het die daar nauw op let.
Maar Heer', ik moet U nu belijden,
dat ik dit telkens weer vergeet,
Laat Heer', mij toch in U verblijden,
en bid ik U, o Heer' vergeef.


2. Ik kan o Heer', Uw Geest niet doven,
waardoor Hij in mijn hart hier leeft,
Hij leerde mij zo te geloven,
dat U alleen mijn schuld vergeeft.
Wil Satans macht dan toch weerhouden,
dat in Uw kracht alleen dit lukt,
door op Uw Waarheid te vertrouwen,
waardoor mijn ziel nu voor U bukt.


3. Laat mij het vuur van Hem niet blussen,
waardoor ik Hem zo erg bedroef.
Leer mij Uw Wet en Waarheid kussen,
waarom Hij mij hier nu beproeft,
Zo kan ik door Hem onderscheiden,
Uw doel wat Hij voor ogen stelt,
Waarvoor U Zelf heeft willen lijden,
dat wordt door Hem aan mij verteld.


4. De tijd op aard door U gegeven,
laat die toch zijn aan U besteed.
Door 't vuur wat Hij mij aan zal geven,
dat 'k door Zijn preek van U nu weet.
Leer mij door Hem nu 't onderzoeken,
hoe Gods wet voor mij is vervuld,
'k leg Zijn Woord nu naast al de boeken,
met ijver en met groot geduld.


5. Wil mijn verstand door 't vuur verschonen,
van vuil bedrog en valse geest,
Laat daar Uw Heil'ge Geest in wonen,
mij voorbereiden op Uw feest.
Zo zal mijn ziel U Heer', dan loven,
om t' grote werk door U gedaan.
met blijdschap alles doen geloven,
wat Uw Geest mij nu doet verstaan!


Soli Deo Gloria!

 
  

 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten