vrijdag 14 juni 2013


Hoe en waarom?

Hoe hulpeloos moet ik geraken
om tot het doel
van God mijn Schepper
te genaken?
Hoe ver moet ik van Hem
zijn afgeweken,
zoals David aan de verleiding
is bezweken?

Hoe ver moet ik zijn afgedwaald
voordat ik door God
zal worden thuisgehaald?
Hoeveel Joden moet ik doden,
om te komen in mijn noden,
dat ik niet als mijn schuld beschouw?
Hoeveel keer moet ik hebben gekeken,
naar de 'schoonheid' van een vrouw?

Hoe ver moet ik God verlaten,
om als Paulus
Gods kinderen te vervolgen en te haten?
Hoe ver als Manasse te zijn afgedwaald,
alvorens God mij
eens uit de gevangenis haalt?
Hoe verschrikkelijk hebben gelogen
als Petrus zijn Heiland
eens drie keer heeft bedrogen?

Hoe grote huichelaar moet ik wezen,
als Jacob met zijn moeder was?
Hoe grote schuldenaar dan zijn,
als David zijn volk telde
ja, niet eerder maar dan pas?
Of met Judas zijn afgedwaald,
waardoor er 30 zilverlingen
voor Uw dood aan mij zijn betaald?
Heer', laat mij deze lijst
niet groter maken,
om tot het doel van U
met mij te genaken?

Hoe groot is niet Uw Almacht Heer',
dat al mijn vuile zonden,
op U, aan het kruishout zijn gebonden,
U Heiland die zich verbond aan Adams stam,
waarin ook ik de verkeerde appel nam.
Geen groter overtreder van Gods wet,
werd er in Gods Zoon op aarde neergezet,
dan U die alle mensen schuld,
voor God Uw Vader heeft vervuld,
daardoor laat Uw Geest mij blijken,
hoe ver ik van U af kon wijken.

Nog even ja nog even Heer',
dan keer ik door Uw zondaars liefde
tot het doel van God mijn lieve Vader weer!

Soli Deo Gloria!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten