vrijdag 21 juni 2013

Op vleugelen gedragen... 

Op vleugelen gedragen
gelijk een arendskind,
leert Gods Geest mij vragen,
of Hij mij aan Christus bindt.

Op vleugelen gedragen,
als op de stromen van de wind,
Hoop ik op Gods genade,
of Hij mij daarin vindt.

Op vleugelen gedragen,
gelijk een vliegtuig doet.
Leert Gods Geest mij vragen
Heer', Jezus draag mij dan land ik goed.

Op vleugelen gedragen
gelijk een arend doet,
Leer ik mijn Heer', schuldig vragen;
red mij Heer', want zonder U,
land ik niet goed.

Op vleugelen gedragen,
leerde ik al vroeg hoe ik word gered.
in voorspoed en in tegenslagen,
leert Gods Geest mij dit gebed.

Heer', wil mij op Uw vleugelen dragen
daar ik zonder U niet vliegen kan.
Leer mij mijn noden U te klagen,
O Heer', red mij verlos mij nu en dan!

Het kruishout hebt U gedragen,
U bent er onder en daarop gegaan.
de schuldenlast van mij daar weggedragen,
waardoor ik op Uw vleugelen gedragen,
in Uw kracht tot God mijn Vader mag gaan.

Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten