donderdag 6 juni 2013

Kiezen of delen?
lezen: Jesaja 53 en Johannes 3

Kon ik maar kiezen,
sprak een 'verstandig vroom' mens.
Kon ik van God maar verliezen,
dan voldeed ik pas aan Zijn wens.

Kon ik maar winnen,
sprak een 'verslagen' mens.
Kon ik maar opnieuw beginnen,
dan zou ik voldoen aan Gods wens.

Kon ik maar kunnen
zo meent vaak de mens.
God Zijn eer maar eens gunnen,
dan zou ik kunnen voldoen aan Zijn wens.

Ik heb het eens allebei gekund,
dat bedenkt nu echt geen mens.
Dan had Hij God de eer wel gegund,
voldaan aan wat God van hem wenst.

Wij hebben allen het verkeerde gekozen,
dat doorziet geen mens zonder God.
Hij is geworden een mens uit de boze,
die met God en Zijn Gebod spot.

God heeft verkozen,
de mens zonder God.
In Christus gemaakt tot een oprecht goddeloze,
die door Hem voldoen kan aan Zijn Waarheid en Gebod.


God heeft in Zijn Zoon uitverkoren,
hen die door Zijn Geest Jezus gehoorzaam zoeken
zijn gevonden, gaan niet meer verloren.
Zij zullen God gelovend' in Christus Hem eeuwig eren,
die zichzelf voor God, hier hebben leren 'vervloeken'!


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten