zondag 9 juni 2013

Bekeren



Heer', ik kan en wil niet wezen die ik ben,
een zondaar zoals ik er zo velen ken.
Ja zonder U kan ik dat ook niet zijn,
Uw bloed wast alleen de zondaars rein.

Heer', steeds weer loop ik bij hen weg,
die spotten wat Uw Woord mij zegt.
'k gedraag mij vaak of ik hen niet ken,
terwijl Uw Woord mij zegt dat ik ook zo ben.

Heer', ik zoek naar Uw zuiverste woord,
wat hier op aard nog nauwlijks wordt gehoord.
Maar ondertussen doe ik wat ik zelf wil,
zo blijft Uw liefde voor mij koud en kil.



Heer', ik blijf maar vragen of Uw Geest mij geeft,
wat ik uit mijzelf gedacht zo nodig acht,
'k vergeet daarbij wat Hij van mij nodig heeft,
een heilg leven wordt door Hem van mij verwacht.

Heer', blokeer de weg die ik uit mijzelf hier ga,
leer mij genoeg te hebben aan Uw gena'.
Neem bij mij weg dat schijnheilge gedoe,
want ik weet dat ik er U verdriet mee doe.

Heer', neem bij mij weg de redenen van spot
door mijn gedrag, terwijl ik U belijd als mijn God.
Laat er van U een goede reden worden gemeld,
waarom ik hen ook van Uw Naam verteld.

Heer', bekeer mij door Uw Geest en Woord,
waardoor ik leef zoals ik het van U heb gehoord,
Dan hoef ik mij voor U en geen mens meer te schamen,
ik zal voldoen aan Uw wil, U met dankbaarheid beamen!

Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten