donderdag 6 juni 2013

Vrijblijvend?


Gods Geest heeft mij de Bijbel in handen gegeven,
daarmee werd vrijblijvendheid bij mij opgeheven.
Ontkennen dat ik dit nooit heb geweten,
dat kan ik nu na zo',n Gift beter vergeten.


Gods Woord is mij in handen gelegd,
daarin staat wat God tegen mij zegt.
trek ik mij van het geschrevene niets aan,
dan kan alleen als ik Gods Geest zal weerstaan.


Gods Woord is mij in handen gegeven,
daar staan aan mij opdrachten vermeld,
om daar naar te doen in mijn leven,
daar is een tijd van God voor mij aan gesteld.


Gods Woord is mij in handen gegeven,
nadat ik het lezen hiervan heb geleerd.
Ten gunste of ten laste van mijn leven,
tot wedergeboorte of blijvende onbekeert.


Gods Geest heeft mij in het hart gegeven,
de prediking van Zijn Goddlijk Woord,
heb ik dat gehoord en daar trouw ondergebleven,
of doe ik daarmee alsof nooit van gehoord?


Gods Zoon heeft Zijn leven gegeven,
voor zondaren onder Gods wet.
Daarmee heeft Hij Zijn liefde bewezen,
waar ik door Zijn Geest daar nu op let.


God heeft Zijn Woord mij gegeven,
dat met bloed van het Lam is geschreven,
vervuld werd wat eertijds door God is gezegd,
God doet met mij naar Zijn Waarheid en Recht!


Ja Heer', ik ben door Uw Woord en Geest Uw knecht.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten