maandag 3 juni 2013


Eens was ik een vreemdeling



Eens was ik geboren
onder het woord,
waarvan men mij zei;
dat dit in geen kerk
zo wordt gehoord.
Alleen dat woord
wat mij werd geleerd,
dat was uit God gehoord,
wat naar evangelie en wet,
als dé waarheid werd neer gezet.


Eens was ik een mens
die geloofde wat mij werd geleerd.
Ik was een mens nog onbekeerd,
Zag het als een wonder
dat mij dat werd geleerd.
De mensen om mij heen,
waren heel anders dan wij,
Wij hadden de waarheid alleen,
kerkmensen hoorden daar niet bij,
de waarheid die hadden nu nog alleen wij.


Eens was ik een mens,
die het beschouwde als een lot,
dat ik misschien ook
een kind zou worden van God,
ik bad en ik smeekte
en deed wat ik kon,
misschien dat God met mij
 ook eens opnieuw begon.
Ik was toen wel gedoopt,
maar ook dat gaf mij geen hoop.


Eens was ik een kind,
die alles vergeleek,
zoals de Dominee, mijn moeder
en vader dat hebben gepreekt.
Een kind verloren in schuld,
dat was de waarheid
die in mij nog niet was vervuld.
Steeds zondiger werd toen mijn weg,
want ik kon toch nooit voldoen
aan wat mij werd gezegd.


Eens werd ik man,
en zocht naar een vrouw,
die ook kon voldoen
aan wat mij was geleerd,
Maar in mijn eigen kring
werd ik ook toen al geweerd.
Hulpeloos ging ik mij weg,
kwam in hopeloosheid terecht.
Daarna ontmoete ik mijn vrouw,
waar ik nog zielsveel van houd.



 Nog steeds man en vrouw,
getrouwd in de kerk.
Dat was heel moeilijk
want was dit wel Gods werk.
Nu was ik dus ook een mens
die de waarheid verliet.
Zo ook aangekomen
in het vreemdelingen gebied.
Maar God zij gelooft,
Hij verliet mij toen niet.


Gods Woord liet mij na jaren verstaan,
dat ook ik droeg Adams naam
die Hij eens aan Christus verbond,
wat ik door Zijn Geest toen
naar Recht en Waarheid verstond.
Zo werd ik voor het eerst
 een zondaar voor God die in Jezus Zijn Zoon
 mij vrijsprak van schuld voor Zijn troon.
Door Zijn Geest klinkt mijn dank en lof
ja, buigt mijn ziel voor Hem in het stof.




Soli Deo Gloria!



2 Korinthe 5:19
 Want God was in Christus de wereld met Zichzelven verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende; en heeft het woord der verzoening in ons gelegd.

kijk hebben op:

http://www.ds-paauwe.nl/onderwerpen-0030.html

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten