donderdag 6 juni 2013

Ik of Hij?
 lezen: Psalm 32


Ik had genoeg onderwijs gekregen
maar toch heel weinig geleerd,
van de ander geeist dat hij luistert,
dat heeft God nu omgekeerd.

Ik heb an'dren het moeilijk gemaakt,
met naar hen uit te doen halen,
wat  hen bitter heeft gesmaakt,
dat wilde Jezus voor mij betalen.

Ik heb gedacht het beter te weten,
terwijl ik daarvan niets had geleerd,
zonder schaamte de onkunde de ander verweten,
maar Gods Geest heeft dat nu omgekeerd.

Ik dacht dat niemand mij zou begrijpen,
want zij waren dom en ik vond mij wijs,
Maar nu de dood naderbij komt
begin het bij mij te knijpen,
want Gods Recht zegt het mij andersom.

Ik dacht vaak dat niemand het zag,
als ik mij bevond op verkeerde wegen,
Maar Gods Geest vervolgt mij bij nacht en dag,
er is nu bij mij niet veel meer onbekend gebleven.

Ik dacht de maten goed te hebben gemeten,
maar uiteindelijk was er niets wat er past.
Dat heeft Jezus Christus mij laten weten,
want hij alleen droeg al mijn last.

Ik dacht van God alles te weten,
maar uiteindelijk kende ik Hem niet.
Zijn Liefde heeft het mij alles vergeven,
waar ik in Zijn Recht en Waarheid nu zie!

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten