woensdag 5 juni 2013


Op de voorgrond staan?
Mattheüs 20:25-28


Heer' laat mij t'rug doen treden,
daar waar ik op de voorgrond sta.
U Geest en Woord geeft mij daarvoor de reden,
daar 'k nu gehoorzaam achter U ga.


De voorgrond heeft U niet genomen,
U ging op aard de lijdensweg.
Op Vaders bevel bent U gekomen,
om te doen wat Hij U had gezegd.


Ik heb de voorgrond ingenomen,
duwde iedereen dáár van mij weg.
Als U voor mij niet was gekomen,
dan doe ik nooit wat U mij zegt.


U heeft mijn plaats daar ingenomen,
nadat ik U gekruisigd heb.
U liet dit alles over U komen,
omdat U deed naar Uw Vaders Recht.


Leer mij nu ook Uw wil te doen.
De voorgrond aan hen overlaten,
die willen dat and'ren zullen doen,
zoals zij als machthebbers tegen hen praten.


U nam de plek van een dienstknecht in,
waar niemand anders wilde staan.
Op die plaats veracht en veel te min,
heeft U Zich aan het kruis laten slaan.


Heer', doordat U deed wat Uw Vader vroeg,
bent U het Die al Zijn haters versloeg.
U maakte van Godhaters nu nog Uw vrienden,
die behouden worden, maar de dood verdienden! 



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten