zondag 16 juni 2013

Neem Heer' de hindernissen...

O Heer' laat mij geen drempel worden
waardoor ik Heer' Uw Geest bedroef,
neem bij mij weg die horden,
maak vrij de weg waarop ik met U vertoef.
Immers in U heeft God ons aangewezen,
de weg met Hem alleen te gaan.
Daar mogen van mij geen hindernissen wezen,
daar kan en mag geen drempel op bestaan.

O Heer' leg mij Uw Woorden in de mond,
waardoor men Uw Geest mag horen,
ja heel de wereld rond.
U geeft in mij een grote reden
om te getuigen van Uw grote gunst
die U aan zondaars schonk
 in het heden en verleden.
Dat is Uw werkelijkheid en geen kunst.

Wil Heer' mijn mond gesloten houden,
geen mening vormen over hen,
die and'ren mensen niet vertrouwen,
zet U de toon dan in mijn stem.
Laat Uw liefde dan op doen merken,
zoals U Zelf op aarde deed,
getuigen van Uw grote werken,
en zeggen dat U onze zonden vergeeft.

Leer Heer' ons U de lofzang zingen,
met blijdschap in een afhank'lijk hart,
verwondert zijn over de grote dingen,
die U hier deed in smaad en smart.
dan zal er geen twijfel in ons blijven,
waar Uw Geest ons van bevrijdt,
Leer ons de teksten spellen en schrijven
waaruit dan Uw liefde voor ons blijkt!

Soli Deo Gloria!
  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten