donderdag 1 augustus 2013

Alles of niets
lezen: openbaring 5


Al mijn overtredingen
zijn bedekt
door het Lam
staande als geslacht,
de macht hebbend 
om de boekrol
over mij te openen.


Zou ik daar over
één enkel ding
vragen stellen
of dat blijven ontkennen,
dan zal dat Lam
over al mijn overtredingen
geen verzoening
hebben kunnen brengen.


Zo zal ik door
Zijn volkomen
verzoeningswerk,
zelf Gods oordeel
over mij,
dan doen instemmen!


Daarom


Soli Deo Gloria!


Ik beken nu o Heer', oprecht mijn zonden
ik verberg geen kwaad wat nog in mij wordt gevonden.
Maar ik belijd na wat Uw Woord en Geest mij zegt,
mijn boze daden, die neemt U bij mij weg.
Zo zal ook een ieder van de vromen,
in de tijd door U bereid ootmoedig tot God komen;
een zee van rampen mag met zijn golven hen slaan,
hoe hoog zij ook ga, zij raken hen niet aan.

naar psalm 32: 3(ob) 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten