zaterdag 17 augustus 2013


Hoeveel te meer...

lezen: Matth. 5: 1-8


Hoeveel te meer,
Gods Woord gaat spreken,
des te meer
is dan gebleken
dat mijn Heers Verlossingswerk
niet wordt begrepen.


Hoeveel te meer 
mijn geloof niet begrijpen,
des te meer
weet ik mij verbonden
aan mijn Heer'
waar ik dan op mag lijken.



Hoeveel te meer,
het een wonder blijkt,
wordt ik door Gods Geest verrijkt,
daar zal eens uit blijken,
dat ik op Christus moet lijken,
van Hem dat dan leer.



Hoeveel te meer,
het bekend zal worden,
dat ik zelf niet kan nemen
die onoverwinnelijke horden,
daar zal eens uit blijken,
dat ik naar Zijn hulp 
uit zal gaan kijken.



Hoeveel te meer,
men Gods Geest tegen zal spreken,
over wat Christus ons leert,
hoe groter de doelgroep
zal zijn gebleken,
die tot God
moeten worden bekeert.



Hoeveel te meer
 ik mag smeken,
Heer' open ons hart,
oog en oor.
Temeer zal de weerstand gaan breken,
komt Gods liefde
ook voor anderen door!



Hoeveel te minder
men God zal vragen,
of God hun in Christus
hun schuld weg wil dragen.
des te kleiner wordt te tijd,
dat Christus als Koning
op de wolken verschijnt.



Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten