zaterdag 31 augustus 2013


Rustdag



Welk een gunst is mij gegeven,
op de rustdag van U verkregen,
Uw Woord en Geest mij onderhoud.
U mijn geloof versterkt en zo op U bouwt.


Heer', wat ben U eind'loos goed,
in alles wat U laat en doet,
Uw wijs beleid doet mij geloven,
niets gaat U daarin nog iets te boven.


Uw dag geschapen tot Uw eer,
keert telkens na zes dagen weer,
waarop U mij steeds laat gedenken,
welk een rust U in mij wilt schenken.


Uw volk komt door Uw grote Naam,
al biddende en dankend saâm.
Daar mogen wij Uw Woorden horen,
hoe 't geloof komt door onze oren.


Uw wet wordt ons daar voorgezet,
waarin wij als een spiegel zien,
Uw wil zodat een ieder daar oplet,
wij zien anders onze overtreding niet.


Uw Woord wat enkel liefde is,
waarin U voor mij stierf,
daar schenkt U mij vergiffenis,
eeuwig leven voor mij verwierf.


Heer' Jezus door Uw grote werk,
wat U verrichte aan Gods Kerk,
dat grote wonder van genade,
wrocht U voor ons
tot lof en eer 
van God onze Vader!


Soli Deo Gloria!

  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten