zondag 11 augustus 2013




Gebed

Lees: de tien geboden Excodus 20
en  (Johannes 14:15,21; 15:10)


melodie: (LvdK) Gezang 437


1. Laat Heer' voor mij Uw eeu-wig licht,
dat zo mijn hart zich naar U richt.
Geef dat mijn ziel- naar U verlangt,
Uw wil zo die van mij vervangt.


2. Laat door Uw Geest Uw Woord verstaan,
zonder U niet verder gaan,
open de deu-ren van mijn hart
ja, zonder U blijf ik verwart.


3. Vergeef mij Heer', wat k'- U misdeed,
waarvoor U aan het kruishout leed.
Leer mij de schuld U aangedaan.
op rechte wijze te verstaan.


4. O God van Hemel en- van aard,
U hebt Uw Zoon toen niet gespaard,
Uw liefde daarin aangetoond,
nu biddend voor mij bij U woont.


5. O Vader hoor naar Zi-jn gebed.
dat ook ik door Hem wordt gered.
Dan zal mijn ziel U lo-ven Heer'
ja, nu en eeuwig telkens weer!


Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten