dinsdag 13 augustus 2013


Is meten weten?!

lezen: Fillepenzen 4: 4-14


Heer', leer mij U te kennen,
om zonder U niet verder te gaan.
Wil Uw Woorden binnen brengen,
in het hart wat nu U tegenstaat.


Heer', leer mij mijzelf te kennen,
hoe arglistig is mijn hart.
Uw Recht en Waarheid binnen brengen,
daar waar te Satan mij mee tart.


Heer', leer mij de mensen kennen,
zoals Uw Geest mij kent,
om Uw Woord te kunnen brengen,
waaruit blijkt dat U de Verlosser bent.


Heer', leer mij de diepte meten,
waarin de mens verkeert,
die niets van U wilt weten,
als Uw Geest dat de mens niet leert.


Heer', leer mij de hoogte kennen,
waarvan Uw Zoon is neergedaald,
om mij verlossing van schuld te brengen,
die Hij met Zijn bloed heeft betaald.


Heer', leer mij de lengte meten
en de breedte van mijn schuld,
dan pas kan ik de oppervlakkigheid weten,
waarmee ik Uw tijd heb vervuld.


Heer', steeds meer begin ik te vergeten,
van wat ik wist dacht en deed.
Laat mij van U blijven weten,
dat U in Christus mij nooit vergeet!


Dan heb ik geleerd genoeg te hebben
in dat wat ik van U heb!



Soli Deo Gloria! 

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten