zondag 11 augustus 2013



Schuld belijden
kan bevrijden.



Mijn zoon,
het blijft jou vadersloon
de schuld aan jou verweten,
is toch eerst door hem gedaan.
Dat rust op zijn geweten,
zo is het nu eenmaal gegaan
al voel jij je daardoor gebeten,



Mijn zoon,
ik zal jou geen fouten verwijten,
want daar ben ik in voorgegaan.
Maar laten wij elkander niet verbijten,
maar tot God om vergeving gaan.
Niet in het kwaad volharden,
maar om vrede en genade
bij de Vrede Rechter staan.



Mijn zoon,
ik zal geduldig wachten,
totdat Gods tijd geschied,
als Hij met onweerstaanbare krachten,
de basis van de vrede tussen ons gebiedt.
Nu zal ik dagelijks aan Hem vragen,
Heer', Jezus U stierf voor mij,
laten wij elkander daarom kunnen verdragen,
Kom Heer', tussen ons erbij.



Mijn zoon,
het is heel duidelijk geworden,
dat wat tussen ons onmogelijk lijkt,
het nemen van die, voor ons,
onneembare horden.
Maar God zegt in Zijn Woord:
Die het aan Hem vragen,
zal Hij niet weg gaan sturen,
Kom laten wij samen
naar Hem gaan,
nu tellen nog de uren!



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten