zaterdag 31 augustus 2013


Voorbij gaat de tijd!



De tijd door God geschonken,
wordt door veel bezigheden
door ons leeg gedronken.
Wat eenmaal is opgeslokt,
zal niet meer weder komen,
alleen de toekomst lokt,
daarin tonen onze dromen.


Wat nut heeft toch de tijd,
die wij van God ontvangen,
worden wij daardoor tot Hem verblijdt,
of willen wij daarin blijven hangen?
Hij geeft het ons toch niet voor niets,
maar wil ons daarin leren,
Wend u naar Mij toe in de tijd,
laat je tot mij, in deze tijd, bekeren.


Waarom besteden wij zoveel tijd,
aan nutteloze zaken,
waarin het willen van God wordt vermijd,
alleen van onszelf onder de indruk raken.
Leer Heer' ons toch de dagen tellen,
waarin Uw Wijsheid wordt geleerd,
Uw Recht en Waarheid in ons stellen
dat de kennis van U 
daarmee wordt vermeerd.


Heer' laat mij de tijd niet uit gaan stellen,
alsof het mijn eigendom zou wezen.
Laat Uw Geest Uw woorden in mij spellen,
van ijdelheden toch worden genezen.
Laat bij het achterom doen kijken
mij zien, hoeveel tijd in zonden is vergaan.
Laat mij steeds meer op U gaan lijken,
Uw doel met Uw tijd, voor mij, daarin verstaan!


Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten