vrijdag 2 augustus 2013


Dankbaar ontwaken!
melodie Psalm 118


1. Laat mij de dag met U beginnen,
door U Heer' is mijn ziel ontwaakt.
Uw Geest vervult mijn hart met zinnen,
waardoor de lofzang wordt gemaakt.
De duisternis heeft U doen wijken.
Het morgenlicht straalt mij nu toe,
Zo laat U mij Uw liefde blijken,
Uw onderwijs maakt mij niet moe.


2. Wil Heer' mij nu de krachten geven,
zodat ik Heer', geen zonden doe.
Laat Satans wil niet in mij leven,
maar naar Uw wil het goede zoekt.
Veel meer dan aardse vijands machten,
is Satans kracht die mij omkneld,
maar U Heer', overwon die krachten,
U bent o Heer', mijn sterke Held.


3. Laat mij o Heer' het werk verrichten
waarvoor U mij te voorschijn riep.
Met U zal dat mijn doen verlichten
U die de aard en hemel schiep.
Schenk door Uw Geest dan mij de woorden,
waarmee ik U alleen vereer.
Laat al mijn medemensen horen,
dat ik van U ben Heer' der Heer'.


4. Leer mijn geloof U aan te klampen,
daar waar de vijand mij benauwd.
bewaar mij voor de grote rampen,
doordat Uw liefde mij vasthoud.
Wend af mijn ogen van verleiding
behoud mijn mond van vuile praat.
Wijs mij de weg van de bevrijding,
ook als die gaat door haat en smaad.



5. Mijn ziel kan Heer', alleen maar leven
door wat U deed voor mij aan 't kruis.
U heeft Uw leven zelfs gegeven,
voor God die woont in 't Vaderhuis,
U bent hier ook voor ons gekomen,
om ons te redden uit de nood.
laat ons met dank Uw Naam verhogen,
Uw Naam Heer' zo oneindig groot!. 




Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten