zaterdag 3 augustus 2013

Weer zo'n woord


lees: Genisis 4



Weer zo'n woord is er gevonden,
waarmee een 'rugzak' wordt belast.
Narcist is aan dat woord gebonden,
een  woord dat bij veel mensen past.
Veel uitleggingen zijn daar aan gehangen,
waar dan de mens zich aan herkent,
die leeft alleen voor eigenbelangen,
verlangt dat ieder mens daar maar aan wendt.



Het groot gevaar van zulke woorden,
is dat men er een plek aan geeft.
Eigenschappen die bij een zondaar horen,
het gewoon gaat vinden dat hij die heeft.
Het hoort nu eenmaal bij de mensen,
die vrij zijn van God en Zijn gebod,
Zij leven naar hun eigen wensen,
onderwerpen de hun nabije aan dat lot.



We moeten het gewoon gaan vinden,
dat je zeggen mag zo als jij dat vindt.
Niemand mag je aan die wetten binden,
die and'ren hun leven verbindt.
Vrij van God en van de Koning,
ieder heeft recht op een woning,
maak niet uit van wie dat is.
Eigendommen van een ander worden uitgewist.



Eigen baas in buik en van het leven,
ieder mens maakt zelf maar uit,
welke waarde hij daar aan wilt geven,
op alles neemt ieder mens zijn eigen besluit.
Een ieder kiest zijn eigen lessen,
maakt zelf uit wat hij leren zal.
Tegensprekers bedreigt men met messen.
wie moeilijk doet krijgt direct een knal.



O God hoe lang zal U verdragen,
dat mensen leven zonder U.
Wanneer zal U het aan ons vragen,
Van wie en voor wat zijn wij hier nu?
Neem o Heer' Uw recht in handen,
waar U zelfs Uw bloed voor gaf.
verbreek al onze Satans banden,
voor dat wij dalen in het eeuwige 'graf'.



Laat ons geen eigen wil gaan volgen,
maar leer ons te leven naar Uw Woord.
Heer' wil U voor mij blijven zorgen,
ook al wordt ik daarom hier vermoord.
U bent mijn God en Koning,
U heeft alleen het recht op mij,
Schenk mij uit Uw gena' beloning,
op Uw werk Heer', daarmee kocht U mij vrij!



Soli Deo Gloria! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten