maandag 5 augustus 2013



Mijn ziel...

Johannes 11: 25 en 26



Mijn ziel zonder God,
is als een huis* 
zonder Zijn bewoning.
Overgeleverd aan het lot,
waar Satan heerst
als Koning.


Zolang dat huis*
mag blijven bestaan,
is dat mijn kruis
waaraan ik eens dood
ben gegaan.
Zoals Christus eens
is gestorven,
Zo wordt mijn ziel,
door het geloof in Hem,
veilig geborgen.


In Jezus Christus saâm
kan ik niet meer
verloren gaan.
Met Hem gestorven,
naar Zijn Vaders recht.
Met Hem opgewekt
zoals Gods Woord,
de Waarheid, 
mij door 
Zijn Geest
dat heeft uitgelegd.


Nu ben ik een
vreemdeling
in het huis
waarin God mij schiep.
vanaf het moment
dat Hij mij
in Zijn Zoon
Jezus Christus riep.
Daarvoor was ik
een Adams kind,
die met hem
in de dood
ten onderging.


Nu leeft mijn ziel
door Christus bloed,
dat leven is
en komt
voor eeuwig goed!


Soli Deo Gloria!


* mijn lichaam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten