vrijdag 16 augustus 2013



Menig...

lezen: Psalm 42 en 43 



Menig overdenken
wordt doorkruist,
als ik aandacht ga schenken,
aan die dingen
waar Gods Geest 
niet in huist.


Menig woord
wordt er weersproken,
als ik niet wil luisteren,
naar die dingen,
die Gods Geest,
mij wil doen verstaan.


Menig werk,
wordt er verricht,
dat door mij wordt aangepakt,
waar Gods Geest
dat niet verlicht,
verdwijnt voor mij het zicht,
ik zo Gods Woord niet lees.


Menig gebed
wordt niet verhoord,
doordat ik ondertussen
naar andere woorden hoor,
die zendt Gods Geest,
niet naar God door.
zo gaat er menig gebed
van mij te loor.


Menig gesprek,
wordt er onderbroken,
doordat ik mij voel als gestoken,
om de raken woorden,
die er tot mij
 worden gesproken,
dan gaat mijn eigen
woord weer voor.


Menige keren,
wil God mij leren
dat te geloven 
wat Hij mij geeft.
O God wil mij
door Uw Geest bekeren,
waardoor ik in
Jezus Christus leef.


Menig moment,
heeft U mij gegeven,
om door Uw Woord
Heer Jezus
Uw liefde te beleven,
laat dat
voor eeuwig
bij mij
zijn gebleven,
dan wordt het
danklied van mij
voor God verhoord!


Soli Deo Gloria!

   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten