vrijdag 30 augustus 2013


Het einde van de week

melodie: psalm 139


1. Heer', nu de week ten einde loopt,
waarin U gaf geloof en hoop,
om hier op aard mijn weg te gaan,
daar Uw kracht mij heeft bijgestaan.
Ook leiding gaf bij al mijn vragen,
mijn tegenstand ook hebt verdragen.


2. Veel was mij Heer' dan ook te zwaar,
maar Uw nabijheid maakte waar,
dat wie U aanroept in de nood,
ontvangt Uw hulp oneindig groot,
Zelfs als ik U vergat te vragen,
heeft U mijn tegenstand verdragen.


3. O Heer' hoe groot is U geduld,
waarbij U mijn tekort vervuld.
Ja toen ik zelf niet verder kon,
was U het die opnieuw begon,
om mij met Uw geduld te leren,
hoe ik mij naar U toe kon keren.


4. Nu deze week geëindigd is,
zie hoe ik mij in U vergist,
door steeds mijn eigen weg te gaan,
waarvoor ik mij Heer' voor U schaam,
Vergeef mij nu mijn tegenwerken,
wil op Uw rustdag mij versterken.


5. Geef op Uw Rustdag nieuwe kracht,
die ik alleen van U verwacht,
zodat Uw Geest mij daarop leert,
hoe ik mij naar Uw Woord dan keert.
Laat mij dan weer op U vertrouwen,
Uw wil en wetten onderhouden.


Soli Deo Gloria!
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten