dinsdag 27 augustus 2013

IK BEN!

lees het Johannus evangelie


Dé Ik ben
heeft gesproken.
Dé Ik ben
heeft de duisternis doorbroken.
Dé Ik ben is God
in Jezus komt Hij tot,
allen die Zijn Naam herkennen.


Dé Ik ben
is niet tegen te spreken.
Dé Ik ben,
kan nergens mee worden vergeleken.
Dé Ik ben is God,
wie Hem in Jezus, Zijn Zoon ziet,
kan nooit meer zeggen,
Dé ik ben ken ik niet.


Dé Ik ben
is niet te evenaren.
Dé Ik ben
kan verwerpen en bewaren,
dat wat Dé Ik ben, niet erkent.
Zijn wegen zijn ondoorgrondelijk
en Zijn pad gaat door de zee.
Geen mens beslist 
er in Dé Ik ben met Hem mee.


Dé Ik ben
laat Zich kennen.
Door Zijn Woord en Geest
laat Hij de mensen brengen
aan de voet bij het kruis,
Daar is Dé Ik ben
in Jezus mens
daar hoorde de mens aan thuis.


Dé Ik ben
heeft Hem, God en mens, daar verlaten,
omdat Hij met zondaars wilde praten,
die Dé Ik ben haten.
Dé Ik ben is Liefde,
ondanks de mensen Hem griefde,
blijf Hij Die Hij is, was en komen zal,
dan zullen allen Dé Ik ben zien,
geen mens die dan niet voor Hem
knielen zal!


Kennen wij
de Naam van God onze Vader,
IK BEN DIE IK BEN
al?


Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten