zondag 11 augustus 2013


Genade voor Recht

lezen: Psalm 3
2 Samuël 19: 8b-43


Als U mij Heer', 
komt tegenspreken,
door het Woord,
wat Uw Geest mij zegt.
Dan komt U het bloed van
Christus op mij wreken,
daarin opent U mij Uw Recht.
Wat dan het grootste wonder
is gebleken, dat Uw Genade,
mij wordt toegezegd.


Dan pas geschied
wat ik als mens 
niet blijkt te kunnen,
om de eer met recht
aan U en een ander
te gunnen.
Dan pas komt openbaar,
het eigenbelang
wat mijn handelswijze
duidelijk verklaart.
Heer', als U zo zal zijn
als ik met U heb gedaan,
dan moet ik wel instemmen
als ik tot Uw eer
 niet zal worden gespaard.


Laat mij zo'n dwaas niet blijven,
die U door te willen manipuleren,
U probeert de weg
voor te schrijven,
van liegen en het verdelen
mij mogen bekeren,
Uw Recht en Waarheid
door Uw Geest te leren.
Laat mij een
afspiegeling van
Christus zijn.
Niet op prinsen mijn hoop
doen bouwen,
maar op Zijn liefdewerk
gelovend vertrouwen.


Wat kan ik dan doen,
om genade te krijgen?
Leer mij o Heer',
over mijn rechten
op U dan te zwijgen.
Laat door Uw Woord
en Geest mij verstaan.
Dat Genade krijgen
U dat al lang
voor dat ik geboren was,
alleen door U
voor mij is gedaan!


Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten